Konwersja. Jak zwiększyć sprzedaż za pośrednictwem swojej witryny internetowej

0
1223
Konwersja. Jak zwiększyć sprzedaż za pośrednictwem swojej witryny internetowej

Witryna internetowa w dzisiejszych czasach jest jak nazwa firmy, jest niezbędna. Po zbudowaniu swojej strony internetowej czekasz teraz, aż magia Internetu się urzeczywistni, ale wydaje się, że tak się nie dzieje. Więc spędzasz trochę więcej czasu na opracowywaniu odpowiedniej treści dla swojej witryny za pomocą słów kluczowych i w końcu pojawia się na niej jakiś ruch. Twoja strona internetowa wreszcie jest odwiedzana przez użytkowników Internetu. To wszystko napawa Cię dumą, ale nadal nie przynosi Ci oczekiwanych zysków. Coś nie działa tak jak powinno. Istnieją jednak sposoby, aby to zmienić dzięki kilku sprytnym rozwiązaniom. To co powinieneś zrobić na samym początku to uświadomić sobie, że każdy odwiedzający Twoją stronę www nie może być kupującym.

Zazwyczaj są trzy rodzaje osób, które będą odwiedzać Twoją witrynę:

  1. Kupujący
  2. Osoby szukające informacje o produkcie, który ich interesuje
  3. Pozostali klikacze, ani nie kupują ani nie szukają informacji o produkcie

Aby upewnić się, że osoby odwiedzające Twoją stronę internetową staną się kupującymi, skorzystaj z następujących wskazówek:

1. Upewnij się dlaczego odwiedzający nie stają się kupującymi. Czy Twoja witryna jest po prostu błędnie wykonana: zacząłeś świetnie, zachęcając ludzi do odwiedzenia Twojej witryny, ale czy masz pewność, że jest ona rzeczywiście przyjazna dla użytkownika i spełnia swoje zadanie. Czy ludzie mogą wyraźnie zobaczyć jakie produkty oferujesz? Warto podkreślić tutaj znaczenie prostego interfejsu użytkownika. Zapamiętaj zasadę: mniej znaczy więcej, jeśli chodzi o projektowanie stron internetowych.

2. Dokąd zmierzają odwiedzający Twoją stronę internetową. Musisz wiedzieć, które obszary Twojej witryny najczęściej wyświetlają Twoi odwiedzający, a następnie powinieneś przenieść oferty do tych obszarów. Można to zrobić za pomocą narzędzia heat map, czyli mapy cieplnej. Jest to graficzna prezentacja danych zebranych z takich wskaźników jak click tracking, scrolltracking czy attentiontracking. Pomagają one również określić, gdzie należy umieścić przyciski call-to-action, aby zapewnić optymalne zaangażowanie użytkowników.

Wystarczy tak naprawdę tylko jedno wezwanie do działania (CTA). Zamiast bombardować Twoich gości licznymi przyciskami CTA, które mogą sprawić, że użytkownicy poczują się przytłoczeni lub zirytowani, spróbuj użyć takiego, które jest wyraźnie widoczne i koresponduje z motywem graficznym Twojej strony internetowej.

3. Korzystaj z pomocy wizualnych. Jesteśmy społeczeństwem, w którym bardzo ważną funkcję pełnią bodźce wzrokowe i dotyczy to również zakupów online. Film, na którym objaśniasz produkt lub po prostu przedstawiasz się, może działać jako budowniczy zaufania, zwiększając w ten sposób współczynnik konwersji. Pomocne może okazać się również umieszczenie czegoś więcej niż tylko jednego zdjęcia produktu, ponieważ wtedy odwiedzający może zobaczyć go z różnych punktów widzenia. Może wtedy podjąć decyzję nie tylko na podstawie ceny i jego cech fizycznych, ale także tego czy będzie ono pasowało do jego stylu życia. Istotną rolę gra tutaj utworzenie Persony, czyli modelu Twojego idealnego klienta. Model ten pomoże Ci tworzyć przekaz dostosowany do konkretnej grupy docelowej.

4. Zainstaluj czat na żywo: posiadanie opcji czatu na żywo może być świetnym narzędziem do zwiększenia współczynnika konwersji, ponieważ klient nie czeka na telefon lub e-mail od Ciebie, ale może bezpośrednio zadawać Ci pytania. To rozwiązanie może posłużyć do usunięcia wszelkich wątpliwości Twojego potencjalnego klienta.

5. Oferuj rabaty lub opcję darmowego zwrotu. Pomimo wszystkich opinii ludzie wciąż wahają się przed wypróbowaniem nowego produktu, zwłaszcza w Internecie, ponieważ po prostu nie chcą być rozczarowani. Oferowanie rabatu przy kasie może zmotywować ich do wypróbowania Twojego produktu. Możliwość zwrotu produktu bez zadawania pytań również zwiększa zaufanie odwiedzających do Twoich produktów.

6. Przetestuj różne motywy, długość treści, słowa kluczowe. Za pierwszym razem nie będzie idealnie. Wypróbuj różne kolory, opcje, długość treści, aby zobaczyć, co przyciąga odbiorców i zachęca ich do podjęcia współpracy z Tobą.

To tylko kilka przykładów jak możesz zwiększyć współczynnik konwersji swojej strony internetowej. Z pewnością te wskazówki pomogą Ci zwiększyć ilość zadowolonych klientów z Twoich produktów lub usług.

Dst Design Projektowanie stron www
https://www.dstdesign.pl/
ul. Stanisława Leszczyńskiego 4/29, Wrocław
kontakt@dstdesign.pl
KRS: 0000240258
NIP: 8862804545

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj